تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

استفاده از منویات و هدایت های قرآنی، زمینه رفع مشکلات جامعه است

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در یزد: استفاده از منویات و هدایت های قرآنی، زمینه رفع مشکلات جامعه است

photo_2016-12-10_12-56-33

علی‌اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو صبح امروز در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان وزارت نیرو با اشاره به اینکه استفاده از منویات و هدایت‌های قرآنی زمینه رفع مشکلات جامعه را فراهم می‌کند؛ گفت: زمینه ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ قرآنی در جامعه فراهم شود.

مهاجری اظهار داشت:  حاملان و قاریان قرآن که به چنین شایستگی‌ای رسیده‌اند باید توجه داشته باشند که حفظ این شایستگی تکلیفی است که به عهده خود آن‌ها گذاشته‌شده است.

وی با بیان این‌که قرآن کتاب هدایت است؛ تصریح کرد: در قرآن کریم همه آیات مقدسی که نازل‌شده است برای این است که هدایت انسان‌ها را بر عهده بگیرد چرا که انسان موجود پیچیده‌ای است  و توان هرکاری دارد.

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو با ذکر آیاتی از قرآن بیان کرد: خداوند متعال این سرشت را برای انسان آفریده است و او این قابلیت را دارد تا به سطح بالای انسانیت یا نازل‌ترین درجه برسد. انسان خلیفه خداست پس باید کاری کند که تا به کمال انسانیت خود نائل شود.

مهاجری با اشاره به اینکه عمل صالح چیزی که به‌طور مکرر مورد تاکید قرآن قرارگرفته است؛ اظهار داشت: به گفته قرآن کریم برای هر کس درجاتی است که فقط با عمل سنجیده می‌شود.

وی راه قرآن را راهی توأم با سختی دانست و گفت: خداوند که ولی مومنان است؛ وعده داده که به آن‌ها کمک می‌کند تا این راه را به سرانجام برساند.

photo_2016-12-10_12-56-41

مسابقات قرآنی رویدادی عظیم است که برکاتش به مجموعه وزارت نیرو می‌رسد

فاطمه قیومی مشاور امور بانوان وزیر نیرو با حضور در آئین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله کشوری وزارت نیرو در یزد، برگزاری مسابقات قرآنی و اهتمام در این فضای معنوی را، رویداد عظیمی دانست که برکات و آثار آن به مجموعه وزرات نیرو خواهد رسید.

وی با اشاره به این حدیث که افضل اعمال انتظار فرج است؛ گفت: در حوزه زنان و خانواده بحث انتظار فرج سازنده، مد نظر است که این انتقال هویت و فرهنگ مهدویت با فضاسازی توسط مدیران و توجه به اصل امر به معروف و نهی از منکر باید به خوبی به فرزندان و نسل جوان انجام شود.

مشاور امور بانوان وزیر نیرو بحث آینده پژوهی در مباحث مهدویت را با تعامل با وضعیت حال ممکن دانست و اظهار داشت: باید در این مبحث دو نکته را در نظر داشت که هم بحث خیرخواهی برای جامعه و فرزندان را در محیط کار و دوستان زنده کنیم و هم اینکه همسان سازی جامعه آرمانی حضرت مهدی (عج)برای خانواده و نسل جوان که مدیران آینده نظام اسلامی هستند را به ویژه در مباحث قرآنی توسط شما سفیران قرآنی صورت گیرد.

وی در بحث خانواده، تربیت بر اساس اصول مهدویت را از نکات اساسی دانست و افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مبحث خانواده و سبک زندگی شما و حاملان و قاریان قرآنی، به عنوان سفیران لازم است برای ترویج آن در خانواده و شرکتهای خود دقت داشته باشید و در مرحله بالاتر دیگران را هم یاری کنید.

وی با اشاره به آیه ای از  سوره قصص گفت: در سبک زندگی توجه داشته باشیم که به فکر آینده باشیم، وضعیت حال را دریابیم و به خوبی استفاده کنیم و به خانواده و فرزندان مان خوبی کنیم و خیرخواهی کنیم.