تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

اقدامات شاخص دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌ای یزد در سال ۹۹

اقدامات شاخص دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌ای یزد در سال ۹۹
 مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌ای یزد، عملکرد این دفتر را در سال 99 تشریح کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، حمید زارع با اشاره به تکلیف این شرکت مبنی‌بر آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص لزوم رعایت حریم خطوط انتقال نیرو برای عموم و مالکین اراضی واقع در مسیر خطوط خاطرنشان کرد: این دفتر در سال ۹۹ اقداماتی از قبیل انجام مکاتبات با استانداری جهت ابلاغ مصوبه حریم خطوط به ادارات استان، نامه‌نگاری با مرکز اتاق اصناف دررابطه‌با آگاهی‌بخشی به مشاورین املاک و برقراری ارتباط با دادگستری استان جهت هماهنگی‌های حقوقی را انجام داده است.

وی در تشریح دیگر اقدامات انجام شده در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت تصریح کرد: تشکیل کمیته تخصصی حقوقی و کمیته مستندسازی اموال و دارایی‌های شرکت و برگزاری جلسات منظم به‌منظور رفع مشکلات و موانع حقوقی – ثبتی پروژه‌ها، دعاوی و مستندسازی اموال غیرمنقول شرکت نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این دفتر است.

زارع در بیان اقدامات انجام شده در خصوص مشترکین و مشتریان شرکت خاطرنشان کرد: به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع، کاهش مشکلات حقوقی شرکت و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها، اقداماتی از جمله پاسخگویی به استعلامات حریم دریافت شده، رفع موانع و آزادسازی مسیر خطوط انتقال و فوق توزیع، حل‌وفصل مشکلات معترضین جهت احداث خطوط و تعامل با بخش خصوصی در اخذ مجوزهای لازم جهت احداث پست‌ها و خطوط انجام شده است.

اعمال بخشنامه حمایت قضایی برای کارکنان دفتر حقوقی، تعریف مشوق‌های لازم جهت ارائه پیشنهادها و ثبت دانش در سال ۹۹، ارتقای سطح پیشنهادها، تفویض اختیار و جانشین‌پروری نیز از اقدامات انجام شده در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌ای یزد در راستای تکریم سرمایه انسانی شرکت بوده است.

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین تلاش در جهت تملک اراضی دولتی برای اجرای پروژه‌های شرکت، استفاده از قانون تسهیل در زمینه مستندسازی اموال غیرمنقول و دفاع قانونی در کمیسیون‌های مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری جهت جلوگیری از پرداخت هزینه‌های غیرقانونی را از جمله اقداماتی دانست که در راستای کاهش هزینه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود صورت گرفته است.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان محیط‌زیست، تشکیل جلسات با رئیس و معاونین دادگستری استان، نیروی انتظامی، فرمانداری یزد و سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در راستای پیشگیری از سرقت تأسیسات و تجاوز به حریم خطوط در سال ۹۹ انجام شده است.

همچنین تهیه روش اجرایی پاسخ به استعلام حریم، روش اجرایی مصوبه حمایت قضایی، پیاده‌سازی سامانه استعلام حریم خطوط سال ۹۹، تشکیل اتاق فکر در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت و تلاش در راستای افزایش دانش فنی و مهارت‌های شغلی نیز از دیگر اقدامات شاخص انجام شده این دفتر در سال ۹۹ است.