تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری نشست آموزشی تغذیه سالم در ماه رمضان در شرکت برق منطقه‌ای یزد

نشست آموزشی مزاج شناسی و تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این نشست محمدحسین میرشمسی متخصص جراح عمومی و محقق طب مکمل، با بیان اینکه بر اساس اعتقادات ما دین اسلام دین کامل و در نتیجه برای طب و درمان نیز برنامه کاملی دارد؛ اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی بهترین و برترین است و دین مبین اسلام به‌طور دقیق و عمیق به موضوع تغذیه و طب پرداخته است.

وی با اشاره به این‌که دین اسلام امروزه پس از ۱۴۰۰ سال، همچنان پویاست؛ افزود: طب اسلامی در مقابل هیچ بیماری عاجز نیست و می‌تواند اغلب بیماری‌ها را با توجه به دستورالعمل‌های اعلام‌شده درمان کند.

این استاد دانشگاه با تشریح مزاج‌ها در طب سنتی و روش‌های ساده برای شناخت آن، گفت: تعیین مزاج مهم‌ترین پایه در تجویز نسخه تغذیه‌ای در عموم افراد است که هر یک از این گروه‌ها باید از دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و حتی درمانی خاص برخوردار شوند و با رعایت چند اصل اساسی به‌ویژه در طول ایام روزه‌داری همه افراد می‌توانند ماه مبارک رمضان را با کمترین مشکل سپری کنند.

دکتر میرشمسی در ادامه روزه را موجب تنظیم اخلاط بدن و حذف سموم از آن دانست و بیان کرد: با تغذیه سالم و مورد تایید طب اسلامی می‌توان بیشتر از ۱۷ ساعت گرسنگی را تحمل کرد.

پایان‌بخش این نشست آموزشی که به همت پایگاه شهید سامعی برگزار شد؛ پاسخ به سوالات حاضران بود.

جهت مشاهده فایل ارائه و صوت این نشست آموزشی به کانال اطلاع رسانی شرکت به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://telegram.me/joinchat/Awm9hD7QuXiWZVzbu4PhiA

IMG_0002 IMG_0013 IMG_0008