تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

بیش از ۱۲ درصد نیروهای استخدامی وزارت نیرو بانوان هستند

بیش از 12 درصد نیروهای استخدامی وزارت نیرو بانوان هستند

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، جلسه مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده با بانوان صنعت آب و برق استان و با حضور مشاور بانوان مدیران عامل شرکت‌های: توانیر، مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیریت منابع آب کشور، در سالن اجتماعات شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

فاطمه قیومی به جایگاه زنان در وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: در سال ۸۴ تنها ۶ درصد از مجموعه کارکنان وزارت نیرو را بانوان تشکیل می‌دادند که در حال حاضر این نسبت به ۱۲ تا ۱۳ درصد رسیده است که این افزایش در وضعیت استخدام و جذب نیرو نشان از همت، ایمان و صداقت بانوان در کار دارد.

قیومی همچنین با اشاره به نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی و معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به زنان و ارزشمندی آنان، عوامل مهم توانمندسازی زنان را : کار تیمی و گروهی، همکاری، همدلی و همراهی با همدیگر، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، تفکر منطقی، مهارت‌های انگیزشی، تلاش و مسئولیت‌پذیری، دقت و افزایش مهارت‌های غیرکلامی دانست.

وی تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ما به تفکر خلاق نیاز داریم و اعتقاد داریم که زنان می‌توانند در بحث مدیریت مصرف، استفاده از منابع جدید و دیگر حوزه‌ها به وزارت نیرو کمک نمایند.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در خصوص تفکر انتقادی نسبت به بحث امربه ‌معروف و نهی‌از منکر گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر به معنی بدخواهی نیست بلکه به معنی خیرخواهی برای دیگران است و در مجموعه وزارت نیرو نیاز به یک تفکر انتقادی داریم که این موضوع، در زنان با توجه به اینکه همیشه در این مباحث سرلوحه همه گروه‌ها و قشرهای دیگر هستند، مورد انتظار است.

ارائه خلاصه‌ای از عملکرد کمیته استانی مشاور زنان صنعت آب و برق استان و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان وزارت نیرو و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

رابط خبری: خدیجه یاوری

IMG_0046__1465381061240 IMG_0112__1465381069131 IMG_0111__1465381065259