تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران صنعت آب و برق استان یزد

تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران صنعت آب و برق استان یزد
تجلیل از خانواده شهدا و ايثارگران صنعت آب و برق استان یزد

 

در نشستی با حضور مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و جمعی از مسئولان استانی، از خانواده شهدا و ایثارگران صنعت آب و برق استان یزد تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، «سید یعقوب محمدمرادی» مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در این مراسم با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و شهادت تنی چند از هم‌وطنان عزیزمان در این حادثه، افزود: در بین افرادی که به شهادت رسیدند از جانباز ۷۰ درصد تا بسیجیان و حتی کودک ۴ ساله خردسال بود که این نشان‌دهنده این است که انقلاب ما در امتداد راه نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) است.

وی سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در نشست شورای امنیت با لحنی قیم مابانه و توهین‌آمیز ذکر کرد و گفت: جنگ و ظلم زمانی اتفاق می‌افتد که توازن وجود نداشته باشد اما امروز به لطف خون شهدا و برکت مجاهدت ایثارگران این توازن ایجادشده است.

محمدمرادی با بیان این‌که دشمن متوجه شده است که دیگر با گزینه نظامی نمی‌تواند کشور ما را تهدید کند، گفت: استکبار جهانی با حربه مسائل اقتصادی، پایداری مردم را هدف گرفته است که به یاری خداوند و همت مردم عزیز این دوران سخت را به‌درستی سپری خواهیم کرد.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران، صنعت آب و برق قبل از انقلاب اسلامی را از صنایع وابسته به غرب برشمرد و تاکید کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت تولید صنعت برق از ۶ هزار مگاوات به بالای ۷۰ هزار مگاوات رسیده است که نشان از رشد ١١ برابری دارد.

وی مخالفت غرب با بحث هسته‌ای و موشکی ایران اسلامی را بهانه دانست، گفت: دشمنان با اصل بیداری ملت ما مخالف‌اند که منجر به بیدار شدن ملت‌های دیگر می‌شود و این بیداری مرهون نهضت امام خمینی (ره) است.

محمدمرادی همچنین با بیان لزوم برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهدا و ایثارگران، ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت در این مراسم‌ها در بین نسل جوان تبیین شود و این امانت به آنان سپرده شود.

وی با اشاره به این‌که در وزارت نیرو ۲۱ هزار نفر ایثارگر شاغل، بیش از ۱۴۰۰ فرزند شهید، بیش از ۵ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده مشغول به خدمت هستند، اظهار داشت: بر ما تکلیف است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشتاز باشیم.

در ابتدای این مراسم محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز با اشاره به رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های ملت ایران و ایثارگری در دوران دفاع مقدس، گرامیداشت هفته دفاع مقدس را جز اعتقادات ملت ایثارگر ایران دانست.

وی تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت برای نسل جوان برشمرد و گفت: رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در دروان دفاع مقدس، درس‌هایی از مقاومت و ایثار را از خود به یادگار گذاشتند و امروز در جنگ اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه ایثارگران تا به امروز در این جبهه نشان دادند که نه‌تنها هیچ‌کدام از این تحریم‌ها کارساز نیست بلکه ملت ما را قوی‌تر و مقاوم‌تر خواهد کرد.

وی تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس را تجلیل از ارزش‌ها دانست و تاکید کرد: این وظیفه‌ای بر عهده آحاد ما است و موظفیم فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع از دین و کشور را زنده نگه‌داریم و به نسل‌های بعد هم انتقال دهیم و متذکر شویم.

سردار فتح‌الله جمیری فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم، ۸ سال دفاع مقدس را برگ زرینی بر تاریخ چند صده اخیر دانست و گفت: ملت ایران با دفاع جانانه خود و روحیه ایثار در مقابل تمام دنیا اجازه دست‌اندازی به حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمنان ندادند.

وی با مروری بر نقش ایثارگران و خانواده شهدا در این دفاع ۸ ساله، اعتقادات مذهبی، رهبری امام راحل و حفظ وحدت در جامعه را از مهم‌ترین مولفه ها در پیروزی در جنگ دانست.

جمیری با بیان این‌که امروز دشمن به این موضوعات پی برده و روی اعتقادات نسل جوان کار می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر آن دشمن با تضعیف رهبری و اختلاف‌افکنی میان قومیت‌ها و گرایش‌های سیاسی به دنبال اهداف شوم و پلید خود است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان این که ایثارگران و بسیجیان الگویی برای خدمتگزاری جامعه باشند، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی کمک به رفع مشکلات معیشتی اقشار ضعیف جامعه، می‌تواند توطئه دشمنان را خنثی ‌کند.

در پایان این جلسه از جمعی از خانواده‌های شهدا صنعت آب و برق استان یزد تجلیل شد.