تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تفکر بسیج باید در نظام اداری و اقتصادی نهادینه شود

تفکر بسیج باید در نظام اداری و اقتصادی نهادینه شود
مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در شرکت برق منطقه‌ای یزد: تفکر بسیج باید در نظام اداری و اقتصادی نهادینه شود

به مناسبت هفته بسیج، نشستی با حضور کارکنان و بسیجیان شرکت برق منطقه‌ای یزد در محل نمازخانه این شرکت برگزار شد.

غلامحسین دشتی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در این نشست، با اشاره به تاثیر گذاری و نقش تک‌تک افراد جامعه درباره رفتار خود در تاخیر یا تعجیل ظهور افزود: برای ظهور، ظرفیت‌هایی باید در جامعه و افراد آن ایجاد شود که هر فرد با اعمال خود می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد و یا با بدرفتاری و بدعملی خود ظهور را به تاخیر بیاندازد.

وی هدف از گرامیداشت هفته بسیج را تجلیل از تفکر و آرمان بسیج و نقد و ارزیابی کار بسیجیان عنوان و تصریح کرد: از ویژگی‌های بسیج به‌عنوان تفکر و نماد، کار برای رضای خدا، معرفت، ایمان، مسئولیت‌پذیری، اخلاص و پایمردی است.

این استاد دانشگاه، شکست داعش در سوریه و عراق را ثمره نهادینه شدن تفکر بسیج در جبهه مقاومت دانست و گفت: استکبار جهانی در خطای استراتژی خود داعش را به وجود آورد تا منطقه را ناامن سازد که این عمل باعث شد تا تفکر بسیج در سوریه و لبنان و حشد شعبی عراق شکل گیرد و مسلمان شیعه و سنی را در مقابل تفکر داعش متحد سازد.

دشتی با بیان این‌که بسیج نباید محدود به حوزه نظامی شود؛ افزود: امروز کشور بیش‌ازپیش به تفکر بسیج در نظام اداری و اقتصادی نیاز دارد و همچنان که کشور ما در دانش نرم‌افزاری بالاتر از کشورهای پیشرفته خاورمیانه و آسیا است؛ در نظام اداری نیز از این دانش باید بهره گرفت تا تحول ساختار اداری در جامعه به طور اساسی انجام شود.