تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

نیاز صنعت برق استان به تداوم همکاری صنایع در ایام باقیمانده پیک بار ۱۴۰۰

نیاز صنعت برق استان به تداوم همکاری صنایع در ایام باقیمانده پیک بار ۱۴۰۰
یازدهمین نشست هفتگی ستاد کاهش پیک بار استان یزد با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و دیگر اعضای این کمیته، به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت ضمن قدردانی از شرکت‌های برق منطقه‌‌ای و توزیع نیروی برق استان یزد و همچنین صنایعی که در زمینه مدیریت مصرف با صنعت برق استان همکاری داشته‌‌اند تصریح کرد: خوشبختانه با وجود گرمای هوا در هفته‌های گذشته، موفق شدیم با همکاری و مشارکت صنایع بزرگ استان، این ایام را بدون خاموشی ناخواسته برای بخش خانگی پشت سر بگذاریم و قطع بار استراتژیک نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین تصریح کرد: نیروگاه‌های استان نیز در این ایام تحت فشار زیادی هستند و تعمیرات دوره‌ای مورد نیاز را نیز در دست انجام دارند و پیگیر به مدار آوردن همه ظرفیت تولید خود هستند.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما افزود: لازم است سعی شود مشترکین خانگی در اولویت خاموشی‌های احتمالی نباشند و اگر احیانا شبکه دچار افت فرکانس شد، مدیریت بار، بر اساس برنامه‌های قبلی اعمال شود.

اسدی تصریح کرد: در حال تلاش و مذاکره هستیم تا بتوانیم فشار همکاری را بین تمامی صنایع پخش کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب، همکاری عادلانه همه صنایع را در ایام باقی مانده پیک بار ۱۴۰۰ داشته باشیم.

فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در ادامه با اشاره به مکاتبات انجام شده با شرکت توانیر تصریح کرد: طی مکاتبه با شرکت توانیر، تعطیلی عادلانه تمامی صنایع جهت کاهش فشار به صنایع فولاد و سیمان و همچنین تبیین نحوه پرداخت پاداش همکاری مشترکین از این شرکت درخواست شد و امیدواریم با تجدید نظر در این باره، فشار وارده بر صنایع فولاد و سیمان کاهش یابد.

رضا رضی رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز با اشاره به اینکه پیش‌بینی نیاز مصرف کشور به میزان ۶۶۰۰۰ مگاوات بوده است خاطرنشان کرد: با وجود مدیریت بار انجام شده و وجود همکاری صنایع، پیک نیاز مصرف کشور از این میزان نیز عبور کرد و این موضوع نشان می‌دهد که رشد بار کشور از میزان پیش‌بینی شده بیشتر بوده است.