تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

پایداری شبکه برق استان در صورت وقوع شرایط بحرانی

پایداری شبکه برق استان در صورت وقوع شرایط بحرانی
مانور سناریوی بحران قطع برق یکی از پست‌های فوق‌توزیع مهم مرکز شهر یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این مانور که با حضور مدیران معاونت بهره‌برداری این شرکت و مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد؛ مانور قطع واقعی تمامی فیدرهای یکی از پست‌های فوق‌توزیع مهم و اثرگذار در مرکز شهر یزد انجام گرفت.

علیرضا حاجی‌حسینی، مجری مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام خبر، انجام این مانور را بر اساس مصوبات کمیته بهبود این شرکت و هدف از برگزاری آن را بررسی وضعیت پایداری شبکه و تداوم برق‌رسانی در شرایط بحرانی به مشترکین با فرض خارج شدن یکی از پست‌های فوق‌توزیع مهم  استان، ذکر کرد.

وی در توضیح روش انجام این مانور عنوان کرد: سناریوی انجام این مانور روز قبل طراحی و طی این مانور پس از  جابجایی بار پست مذکور به سایر پست‌ها، تمامی فیدرهای آن پست به‌طور واقعی قطع شد و برق‌رسانی بدون اعمال خاموشی به مشترکین تداوم یافت.

حاجی‌حسینی با اشاره به زمان انتقال بار گفت: انتقال بار هر فیدر به فیدرهای پست‌های مجاور به‌طور میانگین در حدود ۱۵ دقیقه به طول انجامید که این زمان مناسبی است و به ما اطمینان می‌دهد که در صورت قرارگیری در شرایط بحرانی، امکان تأمین بار منطقه‌ پرتردد شهرستان توسط پست‌های هم‌جوار وجود دارد.