تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

پیگیری و اجرای ۱۳۴ پرونده قضایی و اداری در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد/ تشریح عملکرد یک ساله دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد

پیگیری و اجرای ۱۳۴ پرونده قضایی و اداری در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد/  تشریح عملکرد یک ساله دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد
مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد، عملکرد واحد تحت امر خود در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، حمید زارع در گفتگو با خبرنگار دفتر روابط عمومی این شرکت با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۱۳۴ پرونده در زمینه‌های مختلف کاری شامل دعاوی حقوقی، شکواییه کیفری، اقدام قضایی، درخواست صدور حکم و… مورد پیگیری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از دستاورد‌های پرونده‌های پیگیری شده می‌توان به ۴ جلد اسناد مالکیت ماخوذه، ۱۷ قطعه املاک تصرف شده، ۴۰ مورد رای صادره از مراجع قضایی، اقدام در خصوص ۳۱ مورد نقض حریم خطوط اعلام شده، ۷ مورد رفع تجاوز از حریم خطوط، ۳۴ پرونده شکواییه مربوط به سرقت، ۸ پرونده احداث بنای ماخوذه و در دست رسیدگی و ۲۶ رقبه املاک در حال اخذ سند در مراجع مختلف اشاره کرد.

وی افزود: طی دو سال گذشته، عملکرد دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت در هشت محور جامعه، رهبری استراتژیک، مشترکین، منابع انسانی، مالی اقتصادی، شراکت‌ها و منابع، روش‌ها و فرایند‌ها و آینده پژوهی صورت گرفته است.

اطلاع رسانی حریم خطوط انتقال

وی در تشریح فعالیت‌های انجام شده در محور جامعه خاطرنشان کرد: آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص حریم قانونی خطوط انتقال و فوق توزیع برق برای مردم و به ویژه مالکین و متصرفین اراضی واقع در مسیر خط و ذینفعان، از جمله اقدامات این محور بوده که با انتشار ۱۰ فقره آگهی دو نوبتی و پیگیری در دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

زارع همچنین همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری یزد و ارسال پیامک لزوم رعایت حریم برای بیش از ۲۵۰ هزار شماره تلفن همراه در استان را از دیگر اقدامات واحد تحت امر خود در سال گذشته عنوان کرد.

وی برگزاری جلسات کمیته تخصصی حقوقی و بررسی آراء قضایی، قوانین و ضوابط مختلف به منظور افزایش آمادگی دفاع در مراجع قانونی و حفظ حقوق شرکت و همچنین برگزاری مستمر جلسات کمیته مستند سازی اموال و دارایی‌های شرکت برای رفع چالش‌های حقوقی و ثبتی املاک را از جمله اقدامات انجام شده در محور رهبری استراتژیک برشمرد.

در محور مشترکین؛ پاسخگویی به حدود ۱۲۰ استعلام حریم به صورت دستی و سامانه‌‌ای، تعامل با بخش خصوصی برای اخذ مجوز‌های لازم جهت احداث پست‌ها و خطوط و رفع موانع و آزادسازی مسیر خطوط انتقال و حل و فصل مشکلات معارضین جهت احداث خطوط نیز از فعالیت‌های انجام شده دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است که مدیر این دفتر به آن‌ها اشاره کرد.

کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمینه مستند سازی اموال

زارع همچنین افزایش بودجه مستند سازی اموال غیرمنقول شرکت و تصرف و تملک اراضی دولتی در راستای کاهش هزینه‌ها را از جمله دستاورد‌های دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برشمرد و ادامه داد: استفاده از قوانین خاص در زمینه مستند سازی اراضی پست ۶۳ کیلوولت دروازه قرآن و صرفه جویی حدود ۶۰ میلیارد ریالی نیز از جمله اقدامات انجام شده این دفتر در حوزه محور مالی و اقتصادی است.

تعامل با مقامات قضایی و اداری استان برای پیشگیری از آسیب های احتمالی

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده در محور شراکت‌ها و منابع نیز می‌توان به تشکیل جلسه با ریاست و معاونین دادگستری استان، نیروی انتظامی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان جهت طرح چالش‌ها و درخواست مساعدت در پیشگیری از سرقت از تاسیسات برق و تجاوز به حریم خطوط برق و همچنین حضور فعال کارکنان دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت در شورا‌ها و کمیته‌های مختلف داخل و خارج از شرکت اشاره کرد.

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد یادآور شد: سیاست گذاری روش‌های پیشگیری و مقابله با تجاوز به حریم، تلاش در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حفظ حریم خطوط، اقدام به تدوین روش اجرایی مقابله با سرقت‌های خطوط و اطلاع رسانی عمومی لزوم رعایت حریم قانونی تاسیسات انتقال برق نیز برخی از مهم‌ترین اقدامات دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در محور آینده پژوهی است.