تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

گزارش عملکرد معاونت طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۲

گزارش عملکرد معاونت طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۲
گزارش عملکرد معاونت طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد در سال 1402

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد عملکرد حوزه تحت امر خود را در محورهای مشترکین، منابع انسانی، مالی، شراکت‌ها و منابع، فرایندها و جامعه تشریح کرد.

مشترکین

به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، علیرضا رفیعی با اشاره به اینکه توسعه شبکه انتقال و فوق‌توزیع باهدف برق‌رسانی مطمئن به متقاضیان، پاسخگویی به افزایش دیماند مشترکین در دستور کار این معاونت است؛ افزود: افزایش ۲۳۰ مگاولت آمپری ظرفیت پست ها و افزایش ۱۳۱ کیلومتری طول مدار خطوط انتقال و فوق توزیع در سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: توسعه بخش ۶۳ به ۲۰ کیلوولت پست ساغند، توسعه ترانسفورماتور دوم پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت نخلستان، احداث مدار دوم خط ۶۳ کیلوولت پاکنژاد به پست ۲۳۰ شمال، تعویض هادی فرسوده خطوط ۶۳ و ۱۳۲ کیلوولت استان، احداث بانک های خازنی مناطق مختلف استان و همچنین احداث یک بی ۱۳۲ کیلوولت خط در ایستگاه هرات برای مدار دوم خط هرات- چاهک از جمله پروژه‌های انجام شده برای تحقق افزایش ظرفیت و طول مدار مذکور است.

منابع انسانی

رفیعی توانمندسازی پرسنل، جلوگیری از فرسودگی شغلی، ارتقای وضعیت سلامت اداری و رشد نیروی انسانی شاغل در معاونت طرح و توسعه را از رویکردهای اصلی این معاونت عنوان کرد و ادامه داد: گردش شغلی پرسنل شاغل در واحدهای مختلف در داخل معاونت و یا بین دیگر معاونت‌ها، آموزش مباحث فنی و اجرایی به شیوه استاد-شاگردی و انجام آموزش‌های تخصصی و عمومی رسمی با مشارکت معاونت منابع انسانی را از اهم موارد انجام شده در محور منابع انسانی برشمرد.

همچنین مدیریت و راهبری اتوماسیون فرایندهای مختلف مربوط به امور کارکنان و تنوع‌بخشی در واگذاری مدیریت پروژه‌ها به مجریان طرح و دفاتر مهندسی طرح‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای توانمندسازی و جلوگیری از فرسودگی شغلی نیروی انسانی این معاونت است.

مالی

معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها، جذب حداکثری اعتبارات ابلاغی سالانه و استفاده حداکثری از تجهیزات راکد انبار را از اهداف این معاونت در حوزه مسائل مالی عنوان کرد و ادامه داد: جذب حداکثری اعتبارات ابلاغی از جمله بودجه عمومی، بودجه توسعه برق روستایی و دیگر منابع موجود در سقف تخصیص جذب اعتبار صورت‌گرفته است.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی حداکثری در فاز اجرایی پروژه‌ها با به‌کارگیری ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی و استفاده از تجهیزات راکد موجود در انبار و صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه در هزینه‌های پروژه‌ها با برگزاری کارگاه‌های مهندسی ارزش برای پروژه‌های احداث پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت نارین قلعه و احداث پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت ایساتیس نیز در سال گذشته اتفاق افتاد.

شراکت‌ها و منابع

وی پیشگیری از ایجاد وقفه یا تأخیر در اجرای طرح‌ها را نتیجه اقداماتی از جمله جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها و انجام تعهدات فنی متقاضیان برق، جذب حداکثری منابع تخصیصی به پروژه‌های اولویت‌دار، مشارکت کارکنان برای حل مسائل پیش روی اجرای پروژه‌های شرکت، پیگیری جلب مشارکت دو شرکت بخش خصوصی برای احداث خط ۱۳۲ کیلوولت اسمالون- مروست و انجام نظارت عالیه در جلب مشارکت متقاضیان و مشترکین برق در ایجاد تاسیسات انتقال و فوق‌توزیع دانست.

فرایندها

معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد گفت: باهدف تسهیل و تسریع در گردش کارها و افزایش دقت و حذف خطای انسانی در فرایندها؛ بازنگری، اصلاح و اتوماسیون فرایندهای مدیریت پروژه شرکت در بستر BPMS انجام شده است.

جامعه

رفیعی با اشاره به بهبود و ارتقا وجه شرکت در جامعه و افزایش رضایتمندی عمومی به‌عنوان یکی از رویکردهای این معاونت در سال ۱۴۰۲، ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت سازندگان، پیمانکاران و مشاورین بومی استان، رعایت ضوابط و الزامات اداره کل محیط زیست استان در اجرای پروژه‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها، الزامات و مقررات ایمنی در امور پیمانکاری توسط همکاران این معاونت انجام شد.

علاوه بر این استفاده حداکثری از توان تولید داخل و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تأمین برق موقت صنایع از طریق اجرای طرح‌های استقرار پست سیار پهنه ویژه بافق و پست سیار زارچ نیز به‌منظور کمک به تولید و ایجاد و توسعه اشتغال در استان صورت‌گرفته است.