تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

 گفتگوی مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با برنامه رادیویی پرس‌و‌جو/ توسعه زیرساخت شهرستان‌های کمتر برخوردار یزد در دولت کار و فعالیت

 گفتگوی مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با برنامه رادیویی پرس‌و‌جو/  توسعه زیرساخت شهرستان‌های کمتر برخوردار یزد در دولت کار و فعالیت
در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران:‌  گفتگوی مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با برنامه رادیویی پرس‌و‌جو

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و در گفتگو با برنامه رادیویی پرس‌و‌جو، اقدامات انجام‌شده طی یک‌ساله اخیر این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد ابوالفضل اسدی رویکرد برق منطقه‌ای یزد را تأمین برق مطمئن برای مشترکین استان عنوان کرد و افزود: از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده از دهه فجر سال گذشته تاکنون می‌توان به بهره‌برداری از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت مهرگان، ۴۰۰ کیلوولت بهادران و ۶۳ کیلوولت سریزد و توسعه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر پست مروست اشاره کرد که باهدف توسعه زیرساخت متوازن در استان و توسعه فضای کسب‌وکار در شهرستان‌های کمتر برخوردار انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ترانسفورماتور اول پست بهاباد در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار به بهره‌برداری رسید؛ ادامه داد:‌ به‌منظور تأمین برق مطمئن شهرستان بهاباد، احداث ترانسفورماتور دوم نیز در دست اقدام است.

اسدی تصریح کرد:‌ همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تکمیل رینگ ابرکوه- اسمالون- مروست، احداث ۶۵ کیلومتر خط از پست اسمالون به مروست در حال اجرا است و تا نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به احداث نیروگاه ۴۲ مگاواتی شهرستان خاتم توسط شرکت برق حرارتی اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به اینکه شرکت برق منطقه‌ای یزد وظیفه بهره‌برداری از خط و پست این نیروگاه را بر عهده دارد؛ سعی می‌کنیم خط و پست مربوط به این نیروگاه نیز تا پایان سال جاری برق‌دار و امکان انتقال برق نیروگاه مذکور به شبکه سراسری فراهم شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان یزد با احداث ۱۴ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات جایگاه برتر کشور را دارد؛ ادامه داد:‌ با تلاش‌های انجام‌شده در استان برای جذب سرمایه‌گذار، استان یزد در ۴ مناقصه اخیر ساتبا سهم خوبی را کسب کرده و قرارداد احداث ۷۷۴مگاوات نیروگاه خورشیدی در ساختگاه‌های استان منعقدشده و تا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

#دولت_کار_و_فعالیت