تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

توسعه شبکه برق شهرستان مروست تا ابتدای سال ۱۴۰۳ برای تامین برق مطمئن و پایدار

توسعه شبکه برق شهرستان مروست تا ابتدای سال ۱۴۰۳ برای تامین برق مطمئن و پایدار
در راستای ایجاد زیرساخت متوازن برای شهرستان‌های کمتر برخوردار استان یزد، وضعیت پروژه خط انتقال 132 کیلوولت اسمالون- مروست تشریح شد.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت اسمالون- مروست هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان یزد کلید خورده است؛ افزود: با مشارکت سه‌جانبه سازمان ایمیدرو، معدن اسمالون و شرکت برق منطقه‌ای یزد به نمایندگی از وزارت نیرو، پروژه مذکور و توسعه پست‌های ابتدا و انتهایی آن در وضعیت پیشرفت مناسبی است.

وی نتایج بهره‌برداری از این پروژه را افزایش قابلیت برق‌رسانی به مشترکان موجود و ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه متقاضیان صنعتی منطقه و تأمین برق مطمئن برای شهروندان شهرستان مروست عنوان کرد.

علیرضا رفیعی معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد نیز در این خصوص خاطرنشان کرد:‌ مهندسی ارزش پروژه خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت اسمالون- مروست پیش از اجرا، انجام‌شده و با حفظ کیفیت لازم کارکردهای مورد انتظار پروژه؛ ۹ درصد نیز در میزان سرمایه‌گذاری صرفه‌جویی حاصل شده است.

علی‌اکبر صالحی مجری طرح پست شرکت نیز در تشریح ویژگی‌های پروژه مذکور تصریح کرد:‌ این پروژه شامل ۱۵۹ برج دو مداره بوده و طول خط مذکور ۶۵ کیلومتر است که از پست کلید خانه اسمالون آغاز شده و تا پست مروست ادامه دارد.

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه خط ۱۳۲ کیلوولت اسمالون- مروست از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و ابتدای سال ۱۴۰۳ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.