تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

رونمایی از سامانه جامع مکانیزه نگهداری و تعمیرات برای نخستین بار در یزد

رونمایی از سامانه جامع مکانیزه نگهداری و تعمیرات برای نخستین بار در یزد
سامانه جامع مکانیزه نگهداری و تعمیرات، با حضور نمایندگان شرکت توانیر و تعدادی از شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در شرکت برق منطقه‌ای یزد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، ابوالفضل اسدی در آیین رونمایی از سامانه مذکور گفت: ایده اجراشده در شرکت برق منطقه‌ای یزد، اتفاقی مهم و مثبت برای مکانیزه شدن فرایندها و خدمات‌رسانی در صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

این مقام مسئول همچنین بابیان اینکه انرژی تولیدشده توسط نیروگاه‌ها از طریق شبکه انتقال برق موجود کشور اتفاق می‌افتد، افزود: با توجه به اینکه عمر شبکه کشور روزبه‌روز افزایش یافته و به‌تبع آن اهمیت سرویس، نگهداری و تعمیرات شبکه بیشتر می‌شود، این موضوع با چالش‌هایی مواجه است که با ایجاد سامانه جامع مکانیزه نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع، فرایند نگهداری و تعمیرات شبکه تا حدی تسهیل و تسریع می‌شود.

وی از همکاران مرتبط در برق منطقه‌ای یزد و سایر شرکت‌های برق منطقه‌ای و همچنین شرکت‌های تهیه‌کننده سامانه و شرکت‌های تعمیر و نگهداری ذی‌ربط که برای پیشبرد این مهم تلاش می‌کنند، قدردانی و تشکر کرد.

‌مجتبی علیرضا پور مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر شبکه انتقال شرکت توانیر نیز در ادامه با اشاره به حساسیت بالای اقدامات شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در حفظ و پایداری شبکه افزود: در حال حاضر با تعامل با صنایع و سایر مشترکین و کشور، روزانه مدیریت بار انجام می‌شود.

وی بهره‌برداری را یکی از حوزه‌های حساس صنعت برق کشور عنوان کرد و گفت: حفظ خطوط و پست‌های جدید و قدیمی شبکه بر عهده بهره‌برداران پست‌ها است و با توجه به اهمیت این موضوع، اصلاح و بهینه‌سازی پست‌ها و خطوط برق باید حتماً هرساله انجام شود.

وی شرکت‌های نگهداری و تعمیرات را بازوان بهره‌برداری و حفظ شبکه برق عنوان کرده و با اشاره به اینکه سامانه جامع مکانیزه نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع که برای اولین بار در برق منطقه‌ای یزد رونمایی شد یکی از پشتیبان‌های مهم این حوزه است،‌ افزود:‌ این سامانه حاصل ساعت‌ها تحقیق و کارشناسی و نتیجه فعالیت کارگروه‌های مختلف در سطح کشور است.

وی همچنین گفت: شرکت برق منطقه‌ای یزد به‌عنوان پایلوت اصلی اجرای این سامانه در کشور انتخاب‌شده و با اجرای آن، کمک بزرگی به حفظ و نگهداری شبکه برق شده و در برنامه‌ریزی‌های کلان شرکت توانیر نیز اثرگذار خواهد بود.

آرمان گلزار فر رئیس گروه نظارت بر تعمیرات شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این نشست ضمن تشریح رویکرد راه‌اندازی سامانه جامع مکانیزه نگهداری و تعمیرات خطوط انتقال و فوق توزیع در استان یزد، جزییات، ویژگی‌های شاخص و نحوه کار با سامانه مذکور را تشریح کرده و در ادامه نیز پیشنهادها و نظرات نمایندگان نگهداری و تعمیرات شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در خصوص این نرم‌افزار مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست آرمان گلزار فر از شرکت برق منطقه‌ای یزد و ابوالفضل اطهری از شرکت نصر نیروی یزد به‌عنوان دست‌اندرکاران راه‌اندازی سامانه مذکور با اهدای لوح سپاس از سوی شرکت توانیر موردتقدیر قرار گرفتند.