تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

اجرای تعمیرات اساسی ترانسفورماتور پست شرکت برق منطقه‌ای یزد

اجرای تعمیرات اساسی ترانسفورماتور پست شرکت برق منطقه‌ای یزد
رئیس گروه نظارت بر تعمیرات پست شرکت برق منطقه‌ای یزد گزارش پایانی تعمیرات اساسی ترانسفورماتور کمپکت پست بافق را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، بهرام آبادیان در تشریح اقدامات انجام‌شده در این پروژه، با اشاره به اعلام حادثه بر روی ترانسفورماتور کمپکت پست بافق و محرز شدن آسیب‌دیدگی ترانسفورماتور مذکور، خاطرنشان کرد:‌ به‌منظور مشخص شدن محل دقیق و میزان آسیب‌دیدگی، ترانسفورماتور به انبار مرکزی منتقل‌شده و پس از تخلیه روغن و دمونتاژ، محل دقیق عیب و میزان آسیب‌دیدگی مشخص شد.

وی ادامه داد: پس از تهیه اسناد استعلام تعمیرات و اعلام برنده، تعمیرات اساسی و تست‌های لازم ترانسفورماتور مذکور جهت نصب به پست بافق منتقل شد.

محمدحسن کریمی کارشناس نظارت بر تعمیرات تجهیزات پست شرکت نیز در ادامه تأکید کرد: ‌با توجه به اهمیت ترانسفورماتورهای مصرف داخلی و زمین در پست‌های فوق توزیع و انتقال؛ با برنامه‌ریزی انجام‌شده مشخصات فنی ترانسفورماتورهای مذکور استخراج‌شده و اسناد فنی خرید ترانسفورماتورهای پرمصرف تهیه و مناقصه خرید برگزارشده است.

وی در بیان اثربخشی و نتایج اجرای این پروژه تصریح کرد: افزایش قابلیت اطمینان مصرف داخلی پست بافق و تعمیر و بازگشت ترانسفورماتور مذکور در حداقل زمان ممکت با هزینه‌ای حدود ۱۵ درصد خرید ترانسفورماتور جدید، از نتایج شاخص اجرای این پروژه است که با هزینه دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال انجام شد.

گفتنی است دمونتاژ ترانسفورماتور در انبار مرکزی به‌منظور بررسی دقیق محل عیب و برآورد هزینه،‌ تعویض کامل سیم‌پیچ معیوب به‌جای جوشکاری و تعویض دیسک‌های معیوب برای افزایش عمر سیم‌پیچ با حداقل هزینه، تصفیه شیمیایی روغن هم‌زمان با تعمیرات اساسی به‌منظور افزایش عمر بهره‌برداری و تهیه اسناد و مشخصات فنی برگزاری استعلام،‌ برخی از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های اجرای این پروژه است.