تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

اصلاح و بهینه‌سازی سیستم حفاظت و کنترل خطوط ۶۳ کیلوولت پست دروازه قرآن استان یزد

اصلاح و بهینه‌سازی سیستم حفاظت و کنترل خطوط ۶۳ کیلوولت پست دروازه قرآن استان یزد
مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از اصلاح و بهینه‌سازی سیستم حفاظت و کنترل خطوط ۶۳ کیلوولت پست دروازه قرآن این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سیف‌الله افضلیان تبار با اشاره به طراحی، تست و راه‌اندازی سیستم جدید حفاظت ۸ خط ۶۳ کیلوولت در پست دروازه قرآن افزود: این اقدامات در قالب پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی سال ۹۹ در شرکت برق منطقه‌ای یزد انجام شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه رله‌های سیستم حفاظتی نصب شده بر روی خطوط از نوع رله‌های الکترواستاتیک PYTC بوده و دارای محدودیت در تنظیمات و فانکشن‌های حفاظتی هستند و بسیاری از الزامات نظام‌نامه حفاظت مانند محاسبات زون‌های حفاظتی را پوشش نمی دهند.

وی ادامه داد: همچنین نداشتن ثبات خطا، عدم وجود فالت لوکیتور، نبود لوازم‌یدکی جهت جایگزینی، قابل تعمیر نبودن قطعات رله‌ها و بالا بودن اهمیت استراتژیک خطوط پست دروازه قرآن در شبکه فوق توزیع استان، لزوم اصلاح و بهینه‌سازی سیستم حفاظت بیش‌ازپیش نمایان شد.

افضلیان تبار خاطرنشان کرد: نظر به اهمیت این پروژه، پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار اجرایی بومی و با پیگیری‌های مستمر، این پروژه قبل از فرارسیدن پیک بار ۱۴۰۰ و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب، تست و راه‌اندازی شده و نقایص حفاظتی خطوط ۶۳ کیلوولت پست دروازه قرآن رفع شد.

وی با بیان این که باتوجه‌به ورود و خروج ۸ خط ۶۳ کیلوولت، وجود سیستم سنکرون در این پست برای پارالل کردن خطوط با باسبار اهمیت بالایی داشت، تصریح کرد: در این پروژه با نصب دو دستگاه از ترانسفورماتورهای ولتاژ بلااستفاده موجود در انبار مرکزی بر روی باسبارهای ۶۳ کیلوولت، علاوه بر اجرای سیستم سنکرون در پست مذکور، صرفه‌جویی ۲ میلیارد ریالی را در قیمت تمام شده این پروژه به همراه داشت.

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به اینکه رله‌های PYTC دمونتاژ شده به انبار شرکت منتقل شده‌‌اند، افزود: باتوجه‌به محدودیت‌های مالی برای خرید رله‌های جدید، این تجهیزات به‌عنوان لوازم‌یدکی برای سایر پست‌هایی که این نوع از رله‌ها در آن نصب شده است، استفاده می‌شود.

dav